marți, 2 decembrie 2008

I heart VW Polo

*
DDB London câştigă premiul Epica d’Or la categoria TV cu spotul pentru Volkswagen Polo. Ce exemplu frumos de „lovemarks” by the book, de cum ataşăm emoţii produsului când e evident că diferenţierea prin caracteristici e „subţire”, greu de susţinut şi uşor replicabilă.

Foarte drăguţel. Mă gândesc la săpăturile prin researchuri şi observarea comportamentului care...voila, sunt răsplătite cu găsirea acestui insight: în maşină te simţi în largul tău.

Şi cât de simplu şi la îndemână pare gândul, nu? Insight...lucruri pe care nu ştiai că le ştii. De fapt, e vorba de încrederea pe care ţi-o dă spaţiul tău, în general: casă, maşină, meciurile pe teren propriu, cartierul Pantelimon, etc. Era şi vorba aia, că orice câine e tare în curtea lui.

Si apoi e simplu: după ce se găseşte consumer truth-ul, se ataşează la VW Polo, chiar dacă ar putea la fel de bine să fie reclamat de o altă maşină, că doar nu susţin cei de la VW chestia asta cu vreun reason-to-believe irefutabil, distinct, solid.

Vouă vă place brandul Volkswagen? Ca şi comunicare. E Apple-ul automobilelor, ha? E mai uman decât Power of Dreams-ul Hondei, nu? Mai basic, mai „în stomac”.

Enjoy:



La celălalt capăt al industriei, că tot vorbeam de auto, ce mişto ar fi să îţi cumperi un beamveu X5 Made in China, maşină de si-i-ău. Shuanghuan CEO HBJ6472Y. Aşteptăm cu sufletul la gură un SKJVCHN3847289374NVDAKL.



Ce brand auto vă place?

20 de comentarii:

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=FQ8-f4u-k2U

http://www.youtube.com/watch?v=jReBGEWmed8

tot la polo. alte idei.. prima e tot cu un caine.. dar wow.. ce realizare, ce idee, ce placut sa te uiti la reclama si sa zambesti. chiar au un mesaj o idee si nu-s dizgratioase. nu stiu dar mie unu nu-mi face placere sa vad un caine tremurand din toate cele intr-o reclama ca apoi sa-l vad cantand intr-o masina pe care nici macar n-o conduce, sau poate nici nu stie cu ce se mananca. si nici nu e mare.. si nici n-are hidrant. daca era un logan mcv cu un hidrant in spate da..era ceva.. dar asa un polo?!? polo e ca sa fie mic si prin oras sa te deplasezi intr-o oarecare decenta de la a la b nu intr-un bolid facut la pitesti in 70. increderea.. mai putin. pentru incredere iti iei passat nu polo. e proasta reclama, proasta de tot si mizerabila. cah aia care au facut-o. frate olar.. am zis si in particular, trasaturile pe care au vrut sa exprime prin reclama asta cu polo nu apartin masinii asteia.. intaresc spusele. app.. a doua reclama..chiar ma face sa vreau un polo sa vad daca ma chinui la petrom sa-i fac un plin.. aia cu cainele care tremura ma face sa il intreb pe vecinu daca javra lui canta in a4

Anonim spunea...

Imi place BMW-ul pentru ca e "affordable power"...plus ca nu am mai mers cu nici o masina care sa stea in curbe asa bine.
Problema care o au ei in Romania, ca ar fi o marca preferata doar de cocalari (nu ma refer aici la masinile noi, ci la second-hand) se pare ca de fapt e extinsa...vedeam la TopGear o referire exact de genul asta si pentru UK...deci degeaba fac ei sponsorizari la TED si filmulete scurte cu mega-regizori...atata timp cat "user generated"-ul merge in directia opusa (si cauta pe youtube "bmw" urmat de orice denumire de stunt si o sa gasesti rezultate DIN TOATA LUMEA).
Publicul va ramane cu impresia lasata de semenii lor, care folosesc produsul, decat cu ce vrea brand managerul sa transmita.
Si mai ziceau ceva tare la TopGear: se pare ca in UK "cocalarii" au inceput sa prefere tot mai mult Audi-ul...o sa fie interesant.

Sebastiano spunea...

Yep, interesant.

Facem un post despre branduri cocalare si ce-ai putea face ca brand manager in order to de-cocalarizate ur brand.

Il chemama pe Matasel sa ne spuna la ce s-a gandit el pentru BMW ^^

Anonim spunea...

EU ZIC CA E F BUNA,,,CAINELE RULEZ

Sebastiano spunea...

deci Polo e pe safety. de aici si confidence-ul pe care ti-l da si largul tau din masina, ca in dush cand canti :P

interesant sa comunici safety. parca renault e rege pe safety (nu volvo) in ultima vreme.

mie imi place abordarea creativa safety-ului, non-cliseu, mai lateral, asa.

Anonim spunea...

da.. reno are 10 masini cu 5 stele la euro n-cap..ura.. romanu se uita sa-si puna jante si se pisa pe el de esp airbag cortina si multe dracii si senzori. fara alea.. masina nu e de 5 stele, asta sa fim intelesi. cat despre ideea de a lovi turringeru ala in zid si sushiu ala.. e de porc. cat despre polo.. daca voi ziceti ca e comfy fie.. dar e slaba reclama.

Sebastiano spunea...

Ai tu ce ai cu javra :)

Era prea banal sa fie un om care sa cante. Daca era pisica, era bine? :P

Anonim spunea...

mie mi se pare foarte funny catelusul si e evident ca se simte in largul lui.pe o asemenea melodie si eu m-as simti bine!

Sahara Penguin spunea...

E foarte haioasa reclama.:) Dar la vw eu am cumva impresia (nu stiu de ce) ca reclama e mai buna ca produsu'. Nu ... ma prinde.

I stick with honda (daca vorbim despre branduri).

In rest... ma multumesc si cu o Mazda 2.

Anonim spunea...

vw.. das auto.. chiar daca polo merge pe segmentul mai putin pretentios sa zicem al celui care vrea sa ajunga in oras de la A la B si sa gaseasca si un loc de parcare..totusi ce legatura este intre "das auto" si cainele care canta?
pe mine nu m-a prins..

Anonim spunea...

nu stiu cat de buna e ideea cu safety la polo, da un tir in tine si esti safe in heaven?! intre un Touareg si un X5 insa l-as alege pe al doilea. VW o arde pe lovely, in timp ce BMW deocamdata se vinde singur. chiar daca lovemark n-o sa ajunga niciodata :P

Anonim spunea...

femeile tot BMW-urile le vor avea la sufletel, poate pentru ca ele intr-adevar citesc printre randuri semnificatia initialelor:Be My Wife... :D

Orage spunea...

tareeee....BMW-Be My Wife :):):):)
reclama e draguta...nu ma pot pronunta in privinta masinii,
nici macar nu am carnet...
dar parca nu e chiar asa originala...
te duce cu gandul la confort si siguranta ce ti-o da un spatiu familiar si warm...dar e un pic fumata ideea...my opinion.

Sebastiano spunea...

@nana: pozitionarea Polo e "built to protect", de acolo si increderea pe care ti-o da cand te plimbi cu ea.

@sahara: da, dintotdeauna au dat publicitate de top. and how does mazda feel to drive?

@andee: da, safe in heaven :) Dar in legatura cu BMW si lovemarks...as zice ca spectrul emotiilor e mai larg decat love, being happy. BMW e despre senzatie suprema de driving, man and machine, perfectiune, mandrie, whateva. Toate astea trec de sfera rationala.

@anonim: aha, o ard si pe subliminal cu be my wife :P

Anonim spunea...

dragi mei cu 2 "i". bmw nu se mai vinde singur, bmw nu se mai vinde de mult singur. in schimb vw.. alta poveste.cat despre relcama putea sa fie o pisica tot rece ma lasa. in schimb daca era un rinocer.. asa da tata.. sa-l vad pe ala bucuros in masina si sa-i fie frica in oras..sau un ornitoring.. cat despre restu gen honda..mai buna ca vw sau bmw?! heellooooo honda in tara noastra nu exista e nici nimic. mazada in schimb mai misca ceva cu zoom zoom dar foarte putin. vw - masina poporului e normal sa pozitioneze produsul catre cerintele masei adica sa fie simpatica safe sa placa sa fie atractiva. niciodata nu ai sa vezi un vw fie el si phaeton ca se bate cu ardoare pe segmentul lui seria 6 de la audi sau e klasse.. pur si simplu nu se poate. iar fratele olar o zice bine de bmw. tre sa stii ce comunica fiecare brand. bmw e intr-adevar sportivitate condus nebun ture multe pe ac.. mercu e mai elegant o frumusete discreta dar stilata. vw cum am zis e masina tuturor.. etc. daca nu pricepi ce vrea sa comunice un brad nu pricepi nici reclama. cu atat mai putin produsul. cat despre produs.. deocamdata toyota e cea fibila..dar nici grupul vag nu sta rau cu tot ce inseamna el. de merz si beamveu nu vorbim ca nu e cazul. cius

Sahara Penguin spunea...

Hm. Stai asa. Despre ce discutam aici??? Despre ce masina este mai populara sau accesibila?

Sau despre ce brand preferam (in sensul de lovemark, ca tot intram in discutii d-astea...).

Sau despre ce masina am vrea sa conducem?

Sau despre ce masina NE PERMITEM sa conducem?

Reclama in sine este CORECTA. Si este si amuzanta.
Ce spuneam eu este ca Honda mi se pare un BRAND mai puternic decat VW, mai coerent si mai... frumos.

Despre Mazda 2 spuneam ca este o masina pe care as vrea sa o conduc din seria "affordable" (de aia n-am zis Mazda 6 sau eu mai stiu ce alta bazaconie). Pentru ca mie Mazda imi suna "ok". Imi inspira si incredere in plus etc.

N-am spus ca Mazda sau Honda sunt masini populare sau pentru tot romanul/cetateanul/europeanul etc.

Ce legatura are asta cu BRANDURILE??

Sebastiano spunea...

@costinache: mo, tu esti setat pe Ro, patriotu' lui tata :P

Nu vorbim de Ro, is branduri globale. TVC-ul asta cu cainele e pentru VW UK.

Si btw, Phaeton costa 100k, e cu o clasa peste A6-E-Klasse-Seria 5.

E pe categorie cu S-u', shaptaru' de la BMW, A8. De-aia mi-e o enigma decizia de a face masina asta. Adica...e masina poporului, cum zici tu, trebuiau sa o lase acolo.

De ce mi-as lua VW in defavoarea BMW, S-Klasse, A8, la aceiasi bani? Mi-am raspuns singur, o fi pentru super-fanii VW.

Ana-Maria spunea...

Oare sunt putin leisbi daca imi doresc un "be my wife" X6? :| ... Pana una alta... ma multumesc cu Ford Focus :D

...

Cat despre catelus... Catelusii sunt adorabili!

Anonim spunea...

M-am hotarat, o sa imi cumpar si eu masina din China.E deosebita.Ce mare o sa ma dau!!! Daca o sa ma intrebe insa cineva ce model de masina mi-am luat, o sa fie mai greu, o sa ma puna in incurcatura, si intr-o situatie destul de jenanta ca asta nu e de tinut minte.De fapt, ce conteaza, ma doare exact in curcubeu daca or sa rada ca nu stiu eu exact modelu' masinii.Am eu masina?Am. Dar totusi o sa imi notez inteligenta denumire in agenda sau in telefon (tot chinezesc).

Sebastiano spunea...

@ana-maria: X6 is sexy, driving that care u're saying "be my whatever"

@anomim cristina: aia cu masina soudf089w90823hkoajsd ar putea sa iti dea un notes cand o cumperi. cross promotion ;)